Sunday, 12 February 2012

Antara barangan yang dijual di koperasi Smk Sri Nangka Sdn Bhd adalah seperti berikut :-


1. Makanan Ringan
2. Miniuman Kotak
3. Alatan Tulis
4. T-shirt sekolah & seluar sukan
5.  Buku sekolah
6. dan sebagainya


SEJARAH KOPERASI
  • Koperasi sekolah kami mula ditubuhkan pada tahun 2004 dan ianya beroperasi sehinggalah ke hari ini serta masa-masa yang akan datang. Pelantikan jawatan-jawatan khusus dalam koperasi ini dilantik oleh Ahli Lembanga Koperasi (ALK) SMK SRI Nangka, Tuaran setiap 2 tahun sekali dan Ahli Lembanga Koperasi (ALK) dilantik oleh guru koperasi.

OBJEKTIF KOPERASI 
  • Tujuan koperasi ini ditubuhkan bagi membantu pelajar-pelajar yang kurang mampu untuk mendapatkan barangan harian sekolah yang murah berbanding barangan yang dijual di kedai. 
  • Koperasi kami juga menjalankan aktiviti sempena hari koperasi untuk menjana pendapatan hasil daripada jual beli di koperasi kami.

CARTA ALIR KOPERASI


PENGERUSI
 En. Maidol Enpau

 TIMBALAN PENGERUSI 
 Stanley Sumping

SETIAUSAHA 
Pn. Kasmah Hj. Bakar  

BENDAHARI 
En. Faridz

              AHLI LEMBANGA KOPERASI (ALK)
                           
                             JOSHUA MATIUS
                             EDDY FREDDO MAJIR
                             NURALIEZA ASLI
                             AMELIA KARIM
                             KARTINI JEMIN 
                             ALQAFIEZRA ALIUDIN

 

MATLAMAT KOPERASI
  •  Menjadi koperasi sekolah yang setaraf dengan koperasi sekolah yang lain serta menjadi koperasi yang berjaya dan berdisplin serta berwawasan.

VISI
  • KOPERASI SMK SRI NANGKA SDN BHD MENJADI CEMERLANG DAN TERBILANG MENJELANG TAHUN 2016 YANG AKAN DATANG.

MISI 
  • MEMBERI KEMUDAHAN KEPADA PELAJAR MELALUI KOPERASI SERTA BERKESAN BAGI MEMBENTUK SATU KOPERASI YANG CEMERLANG.
PRODUK PERKHIDMATAN
  1. Peralatan sekolah
  •  Buku berlogo sekolah
  •  Set baju sukan sekolah
  •  Tali leher
  •  Lencana
  • Tanda nama 
     2.   Makanan & Minuman
  • Makanan ringan
  • Minuman kotak
  • Gula-gula







No comments:

Post a Comment